Досвід роботи



Досвід роботи керівника 
Зразкової вокальної студії «Шанс» 
Подолінської О.М. 
за інноваційним потенціалом



Пісенна школа – це тонкий, чутливий інструмент, який творить мелодію людської гармонії, що впливає на душу кожного вихованця, але творить мелодію  лише  тоді,  коли  цей  інструмент  добре  настроєний. А  настроює його особистість вчителя. Жоден музичний інструмент не може змагатися з голосом – цим чудовим даром природи, який з дитинства треба берегти і відповідним чином виховувати. Педагог з вокалу  не має справи з готовим «інструментом» - він одночасно формує сам «інструмент» і навчає грати на ньому.  

Формування особистості дитини  є головним завданням освітнього процесу і основне завдання педагога - це заохочення активності вихованця, допомога йому в пізнанні самого себе, формування мотивації постійного самовдосконалення, чітке визначення духовних цінностей і змістовних життєвих орієнтирів, сприяння самовираженню, саморозкриттю і самореалізації, своєчасне коригування  дій вихованця.

Досвід Оксани Миколаївни Подолінської - результат творчого пошуку педагога понад 23 років. Він реалізує сучасні гуманістичні ідеї щодо виховання творчої особистості через призму музичного навчання та виховання, шляхом розвитку вокальних навичок дитини  

   
  Проблема  над якою працює педагог „ Формування творчої особистості засобами вокального мистецтва".

Основними  завданнями  роботи  студії  є

- системний розвиток творчих навичок та здібностей вихованців, підвищення рівня співацької та музичної культури, виховання естетичних смаків;
- виразна передача за допомогою інтонації різного характеру музичних творів;
- вдосконалення вокальних умінь і навичок у процесі вивчення музичних творів;
- розкриття індивідуальних можливостей і реальних досягнень вихованців;
- сприяння  розвитку мотивації до творчості, формування адекватної самооцінки вихованців;
- поступове ускладнення вокальних завдань відповідно до рівнів навчання (початковий, основний, вищий).
     Навчально – виховний процес у вокальній студії «Шанс» здійснюється
за Програмою  з позашкільної освіти (художньо – естетичний напрям) рекомендованою Міністерством освіти і науки України (Лист  Міністерства  освіти і науки України від 08.04 216. №1/ 11 - 4657) та   характеризується  творчим  підходом педагога до кожної обдарованої дитини.  Кожен з юних вихованців має свій стиль виконання, притаманний тільки йому, його відчуттю навколишньої краси.
      Результативність напрацювання педагога полягає у високому особистісному розвитку вихованців початкового, основного та вищого рівнів навчання.
       На занятті педагог спільно із вихованцями демонструє різноманітні стильові можливості творчості дітей, добре знає та ілюструє різноманітні виконавські стилі, акцентує увагу на розвитку сучасного вокального мистецтва 
 Керівник на належному рівні володіє методикою проведення занять з вокалу. Педагогічна майстерність Оксани Миколаївни спрямована на розвиток у дітей голосу, слуху, творчого мислення, уяви, емоційності, артистичності та художнього смаку. Вихованці демонструють володіння комплексом вокально-хорових навичок (звукоутворення, звуковедення, дихання, якість звуку), навики сценічної культури. Музичні твори відповідають віковим та вокально-технічним можливостям дітей.
      Форми і методи, які використовує в роботі О.М.Подолінська, є традиційними з інноваційними вкрапленнями. Це взаємозв'язок тем навчального матеріалу, використання різноманітних вокальних, музично-ритмічних вправ, танцювальних пісень, ігор на заняттях , метод „забігання вперед" і повернення до вивченого матеріалу, метод узагальнення .
      Різноплановий репертуар свідчить про творчу співпрацю керівника з багатьма композиторами нашого краю. У репертуарі вихованців є твори відомих буковинських композиторів: Левка Дутківського, Андрія Гураля, Оксани Первової, Руслана Чоланюка  з  якими  активно  співпрацює  студія.
    Знайомлячи дітей з сучасною естрадною піснею, обробками українських  народних пісень педагог допомагає кожній дитині самовизначитися, обрати вірний шлях, пов'язаний з музикою, стати справжнім патріотом своєї держави.
      Багатьма мовами розмовляє наш край, і багатомовним є репертуар вихованців Оксани Миколаївни: сучасні українські, єврейські, румунські, італійські, іспанські пісні, кращі твори всесвітньовідомих англомовних виконавців.
     На заняттях з вокалу керівник значну увагу приділяє розвитку вокально-технічних навиків кожного вихованця, використовуючи вправи, розспіванки на розширення співочого діапазону, дикцію, звертає особливу увагу на роботу діафрагми .
      Індивідуальна робота  сприяє  кращому  розкриттю  особистості  дитини,  допомагає  краще засвоїти навчальний матеріал. Зокрема її завданнями є навчання основам професійного співу (положення корпусу, постановка голосу, дихання, дикція, „атака" звука, ознайомлення з основними поняттями музичної грамоти і теорії музики, ознайомлення з класичними, народними та естрадними музичними творами світового й вітчизняного репертуару, розвиток музичного сприйняття та відтворення (ладо-тональний слух, звуко-інтонаційний контроль, музична пам'ять, музичний смак).
    
Однак слід зазначити, що водночас, поряд із увагою до особистості окремої дитини, Оксана  Миколаївна  приділяє  увагу  вокальному  ансамблю  як колективу - „єдиному  живому  організму",  до  якого  входять  особистості, об'єднані спільною метою і соціально значимою спільною діяльністю. Це актуально особливо в наш час, коли багато дітей виявляють бажання бути солістами і досить рідко зустрічається гармонія особистого і колективного.
     Отже, у досвіді Оксани Миколаївни можна простежити ще й виховання у дітей колективності - якості, яка проявляється в усвідомленні причетності до групи, відповідальності за спільний результат, здатності до взаєморозуміння, взаємодії, взаємодопомоги. 
      Керівник активно вивчає передовий педагогічний досвід провідних педагогів з вокалу мистецьких навчальних закладів України (Л. Федорович,  кандидата педагогічних наук, викладача  вокалу Київської консерваторії та Львівського музичного училища), методику американського педагога Сет Ріггза.
      За рівнем творчої самостійності педагогічний досвід О.М.Подолінської є раціоналізаторським. Діяльність педагога базується на вмілому використанні відомих форм і методів роботи з внесенням елементів новизни, спрямуванні на підвищення ефективності педагогічної праці, її оптимізації .   
       Витончене вміння керівника розкрити у дітях особистість, вдалі методи виховання та навчання стали визначним етапом для становлення майбутнього багатьох вихованців студії, які пов'язали своє життя з музикою. Випускники студії Владислав Боянчук та Кирилова Кіма – студенти Академії естрадно-циркового мистецтва (м. Київ), Аліса Лазоренко - студентка Чернівецького училища мистецтв ім. С. Воробкевича.
      Гуртківці Оксани Миколаївни постійно беруть участь у міських та обласних масових заходах, концертах до Дня Вчителя, Дня Міста,  новорічних святах на Соборній площі, успішно конкурують  на міжнародних, всеукраїнських, обласних та міських пісенних  фестивалях та конкурсах.
      Досвід Подолінської О.М. може популяризувати роботу саме  колективів, здатних бути сприятливим середовищем для формування окремої творчої особистості і самим становити діяльну групу, що має загальну соціально значущу мету та спільну суспільно корисну діяльність, яка складає основний зміст її життя. Також він може бути використаним вчителями музики та співів ЗНЗ, керівниками вокальних студій  позашкільних навчальних закладів.


  




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Вітання гостям